środa, 28 sierpnia 2013

Kasza czy kaszka - co lepsze?

ZABAWA : "Dołącz do nas" - polega na tym, że na swoim blogu umieszczamy notki napisane przez mamy - blogerki, które chciałyby podzielić się wiedzą rodzicielską na dany temat.

BLOG: http://mniamisz.blogspot.com/

Rozszerzania diety dziecka dla wielu rodziców jest koszmarem. A to wykluczające się poglądy lekarzy i babć, które przecież wiedzą lepiej. Trzeba podjąć decyzję: dawać słoiczki czy gotować samemu. Nie zapomnijmy o alergiach pokarmowych, które pojawiają się nie wiadomo skąd ;)

Często wprowadzenia innego jedzenia niż mleko, zaczyna się od kleiku ryżowego ( polecam BLW jako rozszerzanie diety ale to już temat na inny post). Pamiętam jak w "odpowiednim czasie" znana firma produkująca żywność dla dzieci przysłała mi próbki kleików i kaszek. Zbajerowana reklamą i wbrew własnemu rozsądkowi próbowałam nakarmić kaszką bananową Maję. Maja nie współpracowała. Nie i koniec. Po kilku nieudanych próbach, które kończyły się zjedzeniem kaszki przeze mnie, postanowiłam podejść do sprawy po swojemu: ugotowałam płatki ryżowe, dodałam owoce a Majka była zachwycona.

Nie neguję całkiem kaszek gotowych, bo mają swoje zalety. przede wszystkim łatwo je przygotować. I tu moja lista zalet się kończy ( jeśli znacie więcej zalet - piszcie w komentarzach). Wady? Są drogie, o wiele droższe niż płatki ryżowe, manna czy jaglanka. Zawierają dużo cukru a wartość wsadu owocowego często wynosi mniej niż 1 %.

A taka manna, ugotowana na wodzie lub mleku, bez cukru za to z całą masą świeżych jagód...



Latem jedzone oczywiście ze świeżymi owocami, zimą z suszonymi lub dżemem babcinym. Jest tyle rodzajów kasz, że monotonia wam nie grozi. Na śniadanie jaglanka lub owsianka z owocami. Na obiad gryczana, jęczmienna, kuskus albo ostatnio odkryty przez nas pęczak.

A Wy jakie kasze lubicie?


* * * *
Rozpoczynamy akcje! Chcesz podzielić się jakąś ciekawą poradą dla rodziców, prowadzisz swojego bloga? Napisz do nas – a wstawimy Twoją notkę na nasz blog z linkiem do Twojej strony! Zainteresowane? : ) beticco.baby@gmail.com – czekamy!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz